Lilypie Kids Birthday tickers

-the CEO-

My photo
Love myself. Half unique half blur so I am limited not weird.

Saturday, November 26, 2011

-MimFee-


Mimpi hanya mainan tidur semata-mata atau pun mainan otak iaitu benda yang kita fikir sebelum tidur akan terbawa-bawa sampai ke alam mimpi. For example, happy ada budak laki yang kita minat tu senyum kat kita. Lepas tu mula lah berangan. Akhirnya terbawa-bawa ke alam mimpi. Maybe dalam mimpi tu budak laki tu bagi bunga then ajak menari-nari 2-3 lagu hindustan di tengah-tengah taman bunga. 


Or mimpi yang dah di set kan oleh otak. Mean like before tidur kita nak mimpi makan durian sebab mengidam sangat and mana tau sebab nak sangat makan durian so kita pun mimpi ayah beli durian banyak-banyak or mimpi couple dengan tokey durian. Hahahaha. Tapi ada juga yang cakap mimpi ada yang membawa makna tersembunyi. For example, mimpi gigi patah mean orang yang dekat dengan kita or ad family members nak meninggal. I don't know whether it is true or not.


Ada juga yang cakap if kita mimpi sesuatu maksudnya perkara yang sebaliknya akan berlaku. Like, mimpi orang meninggal, nangis macam nak gila dalam mimpi sampai bangun-bangun pun mata still berair, pipi dibasahi dengan air mata kesedihan tapi maksudnya orang yang kita mimpi itu umur panjang. Alhamdulilah kalau benar begitu. Orang yang cakap la. Pendek cerita, semua pun berdasarkan cakap orang tiada fakta yang sahih. Malas nak google bagai. Just cakap apa yang tahu sahaja.


Aku selalu mimpi lepas tu bangun excited nak cerita kat orang tapi masa tu lah aku lupa, ingat sikit-sikit je. Sometimes mimpi secara marathon. Mimpi banyak benda and bersambung, ada kala mimpi yang tak ada kaitan langsung tapi bersambung. Lepas tu rasa penat je nak bangun. Banyak yang merepek aku mimpi. Macam ayah, selalu kalau dia tidur petang lepas tu bangun dia cerita la mimpi tu. Macam real je last-last dia cakap dia mimpi. Buat rugi masa je dengar. Dats my father =)


Kadang-kadang je aku dapat mimpi yang bernas. Aku tak percaya mimpi ada makna sampai satu ketika aku mimpi and benda tu betul-betul bawa makna and terjadi kat aku a few days later. Masa benda tu terjadi mulalah perasan macam ada kuasa. Deja vu la konon. Selepas peristiwa tu, bila mimpi je excited nak tafsir sendiri. Hahahaha. Anda pula bagaimana? =p

Tak ada motif attach picture ni tapi saja.
Aku pun pelik kenapa lately ni asyik mimpi engkau sahaja. Mungkinkah kau marah kat aku? Mungkinkah kau berdendam dengan aku? Mungkinkah ada sesuatu yang kau nak bagitahu aku? Mungkinkah kau ingat kat aku? Semuanya jadi tak tenteram. Bukan sekali dua mimpi tapi banyak. And mimpi last tu aku pergi gym. Kau pun. Aku naik treadmill. Wah rajin betul aku exercise kan? Gym kat tempat kau stay. Pelik! Aku tak suka la mimpi macam ni. Takut. Tak tahu kenapa.

Source: google image.


***Lastly, macam kau tahu saja kan apa aku rasa. And kau cakap kau ada teringat kat aku. Kau rindu aku? Ehhhh?!!! Pelik!!! Ntah. Harap malam ni mimpi yang elok-elok saja. =) Sapa nak kongsi mimpi dengan aku? Anyone? ahaks!










Till then~ Nunite girlfriendsss and boyfriendsss. ahaks!

2 comments: